Spilbaseret læring

I min tid på Kirsebærhavens skole deltog jeg sammen med min makker Christian og vores 4. klasse i et forskningsprojekt via Aalborg Universitet omkring spil i undervisningen. Og det var ikke edutainment, men derimod ”rigtige spil” vi skulle inddrage..

Det var interessant og hårdt arbejde, men også meget lærerigt.

 

Skolen i spil-tilgangen er oprindelig udviklet af Tore Neergaard Kjellow (pædagog) og Stine Melgaard (lærer) på Columbusskolen med det formål at styrke motivation og samarbejde blandt elever gennem at kombinere brugen af komplekse computerspil med analog gamification i klasserummet.

Sæt skolen i spil-projektet løb fra 2015-2017 og søgte gennem brug af computerspil og gamification (Skolen i spil-tilgangen) at fremme social og faglig inklusion af elever i folkeskolen.

Vi arbejdede med Torchlight II, Minecraft og PokémonGO.

Her er link til den officielle side: Sæt skolen i spil

Et link til en film jeg lavede med 3X: SSIS-film

Et slideshow fra et oplæg vi holdt for vores kolleger: PPT

Arbejdsark til PokémonGO: Pokédansk

Startside

Om mig

Malerigalleri

Tekster

Musik

ADHD & autisme

Tasker

Kontakt og salg